Nyní probíhá velké LETNÍ SLEVY

Tuky

Patří k nejvydatnějšímu zdroji a zásobárně energie v potravě. Tvoří stavební složku buněk ????
Ve srovnání se stejným množstvím sacharidů a nebo bílkovin obsahují vice než dvojnásobek kalorii.
Tuky nás chrání před úniky tepla, umožňují vstřebávání vitamínů A, D, E, K, které jsou rozpustné jen v tucích. Tuky dávají tělu k dispozici vitamín D a vápník, který je důležitý pro naše kosti. Z tuků (cholesterolu) se tvoří některé hormony.

Tuky dělíme: Rostlinné (oleje) - Nenasycené tuky - jsou složeny z nenasycených mastných kyselin. Tyto kyseliny jsou přirozené pro naše zdraví tím, že naopak snižují hladinu krevního cholesterolu a riziko onemocnění srdce. 
Najdeme je - v rostlinných olejích, avokádu, rybách a oříšcích. Tímto rozdělení nekončí dále se dělí na 
▶️ mono-nenasycené - olivový olej a řepkový 
▶️ polynenasycené mastné kyseliny - skupiny omega 6 - obsahují kyselinu linolovou - slunečnicový a sojový olej.
Polynenasycené kyseliny skupiny omega 3 s kyselinou alfa - linolovou - lněný olej, vlašsky ořechy, sojové boby.

Živočišné tuky - pro zdraví jsou méně vhodné - nasycené mastné kyseliny a jejich vysoký příjem vede ke vzniku obezity. Dále také zvyšuje hladinu škodlivého cholesterolu a vzniká riziko cévních a srdečních chorob.

výjimkou je rybí tuk ????

Zdrojem živočišných tuků jsou: maso(vepřové), mastné výrobky a uzeniny, mléčné výrobky, jogurt, máslo, smetana, mléko.

Pod kontrolou by měl být příjem palmového a kokosového oleje a čokolády.

BodyLoveDiet.cz ♻️

 

 

Tuky

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení