2. fáze

2. FÁZE PROTEINOVÉ DIETY BODYLOVEDIET ONLINE

losos

Popis a charakteristika 2.fáze: 2 proteinová jídla + 2  jídlo (u fyzicky náročnějších prací a 12.hodinových směnách doporučujeme spíše 3 proteinová jídla + 2 běžné jídlo

 

2.fáze má stabilizační charakter. Cílem této fáze není výrazná redukce hmotnosti, ale pozvolná příprava metabolismu na přechod ke komplexní/běžné výživě. Délka této fáze by měla být minimálně 1/3 délky, oproti 1.fázi proteinové diety BodyLoveDiet online. Stále zahrnuje 2 proteinová jídla BodyLoveDiet, díky nimž pokračujete ve velmi mírném hubnutí, které se postupně zastaví. Důležitým krokem k návratu na běžnou stravu je opatrné zařazení sacharidů, které jsou obsaženy například v ovoci, pečivu, luštěninách či rýži. Tato fáze je velice důležitá především proto, abyste zamezili tzv. jo-jo efektu. Proto by měla být její délka nejméně tak dlouhá, jako trvala předchozí fáze hubnutí. 

Tato fáze je velice důležitá především proto, abyste zamezili tzv. jo-jo efektu. Proto by měla být její délka nejméně tak dlouhá, jako trvala předchozí fáze hubnutí. V Ketóza v této fázi zůstává udržována a úbytek kil probíhá  pomaleji než ve fázi první. Tato fáze, stejně jako fáze třetí, je pro proteinovou dietu velmi důležitá. Kdyby došlo k ukončení diety už po fázi první, tak tělo, které není na sacharidy zvyklé, by začalo hromadně produkovat inzulin a došlo by k poměrně rychlému jo-jo efektu. Postupné zavádění sacharidů a tuků probíhá nejen přidáním jednoho „normálního“ jídla denně, ale také rozšířením seznamu povolené zeleniny (více níže v odstavci „povolená zelenina ve 2. fázi“). 

 

Důležitou a nezbytnou součástí této fáze je pohyb. Bez pohybu to bohužel nepůjde. Zařaďte do Vašeho pravidelného týdenního režimu 2 - 3 aerobní pohybové aktivity.

 

2.FÁZE BodyLoveDiety online

  • nahraďte snídani jedním kvalitním jogurtem s přibližně 2 - 3% podílem tuků (tedy ne nízkotučné jogurty s přidaným škrobem a ne smetanové nebo řecké jogurty, které mají 10% a více tuku) + jeden kus ovoce (platí, že čím méně je sladké, tím je to lepší)
    Doporučené ovoce: 1 menší jablko, 1/2 grapefruitu, malý banán, 1/2 pomeranče, 1 mandarinka atd.

 

Obecné PRAVIDLA:

  • alkoholické nápoje velmi omezeně: 2 dcl kvalitního bílého či červeného vína s ředěno vodou (max. 1x týdně)
  • povolená zelenina ze seznamu se rozšiřuje viz. povolené druhy zeleniny
  • tělesná aktivita: zařaďte pravidelně alespoň 2 - 3x v týdně aerobní aktivity. Vhodné jsou například chůze, plavání, jízda na kole, běh atd.
  • nezvětšujte velikost porcí
  • dbejte na pravidelnost!

 

Doporučený jídelníček pro 2. fázi proteinové diety online

Varianta 1.

  • Snídaně: kvalitní jogurt (např. holandia do 3,5% tuku) + 1 ks ovoce
  • Dopolední svačina: zelenina 
  • Oběd: 1 běžné (pravé jídlo) kvalitní bílkovina ze seznamu + zelenina
  • Odpolední svačina: 1 smoothie/ 1 proteinová tyčinka BodyLoveDiet
  • Večeře: 1 slaný proteinový přípravek z naší nabídky + zelenina

 

 

 Tyčinky se mohou v této fázi konzumovat, a však pouze 1x denně.

 

Povolené druhy zeleniny pro 2. fázi proteinové diety online. Tuto zeleninu můžete konzumovat v jakémkoliv množství (není li v závorce uvedeno jinak). 

Colourful-Vegetable

 

  • Artyčok
  • Baklažán (lilek)
  • Brokolice
  • Bylinky (všechny druhy)
  • Cuketa
  • Čekanka
  • Fazolky zelené
  • Fenykl
  • Houby - žampióny, shiitake, hlíva ústřičná a ostatní druhy jedlých hub
  • Chřest
  • Květák
  • Kapusta (i růžičková)
  • Lilek
  • Mangold
  • Okurka
  • Patison
  • Polníček
  • Pórek
  • Rukola
  • Ředkev bílá
  • Ředkvička klasická
  • Řeřicha
  • Salát hlávkový, řapíkatý a všechny další druhy zelených salátů
  • Sójové a další výhonky (obilné klíčky, naklíčené mungo, čočka, vojtěška - „trikolóra“,atp)
  • Špenát
  • Tuřín
  • Tykev
  • Zelí hlávkové i čínské (kysané nedoporučujeme v  1.fázi)

 

Od 2.fáze můžete přidat

  • Rajčata
  • Cibule, česnek
  • Dýně
  • Paprika (max. 1 ks denně)
  • Kedlubna (max. 1 ks denně)
  • Olivy (max. 5 ks za den do salátu)
  • Semínka (dýňová, slunečnicová, atd.), max. 1 kávovou lžičku denně k dochucení salátu

 

Povolené druhy živočišných a rostlinných bílkovin pro 2.fázi proteinové diety online. Uvádíme pouze rozdíly proti 1.fázi proteinové diety.

  • Pokud není v závorce uvedeno jinak, platí množství 150g na porci a den.
  • 2 ks vejce (natvrdo nebo nahniličku)
  • Steak z lososa (100 g)
  • Steak z tuňáka (100 g)
  • Štika
  • Kapr
  • Mořské plody

Ryby máme vždy na mysli čerstvé, nikoli uzené nebo konzervované!

 

Redukce probíhala zcela hladce a „podle plánu“, pak si můžete ve druhé fázi dovolit k dopolední svačině 1 ks ovoce (nebo opak jednoho kusu) NEBO 1 nízkotučný jogurt.

 

Vyvarujte se následujícím chybám ve 2. fázi:

Přílohy nejsou myšlené kynuté knedlíky, nebo klasické knedlíky, které musí z jídelníčku být odstraněny (a nebo z cela vyjímečně do        

   jídelníčku zařadit) + omáčky, zahuštěné klasickou pšeničnou moukou.

* Pečivo bílé musí být nahrazeno celozrnným a nebo žitným.

* Sacharidy nejsou myšleny, že můžete opět zařadit do jídelníčku, klasický bílý cukr, dezerty, dorty, zmrzlinu a nebo nízko% čokoládu, pod 

   85% kakaa (náhradou jsou naše proteinové BodyLoveDiet sladkosti).

* Vynechání pohybové aktivity (chůze, běh, plavání, cvičení)

* Pravidelná strava 4 - 5x denně.