1. fáze

1. FÁZE PROTEINOVÉ DIETY BODYLOVEDIET ONLINE

spiced-fish-with-barbecued-vegetable-salad-28119-1

Popis a charakteristika 1. fáze: 3 proteinová jídla + 1  jídlo (u fyzicky náročnějších prací a 12.hodinových směnách doporučujeme spíše 4 proteinová jídla + 1 běžné jídlo)

 

Pokud chcete efektivně, zdravě a rychle zhubnout, dodržujte pravidla proteinové diety!!! Individuální úpravy, "vylepšení", které jsou v rozporu s níže uvedenými doporučeními, povedou pouze k tomu, že utratíte hodně peněz a nezhubnete! Je možné, že narazíte na něco, čemu nebudete rozumět nebo se budete potřebovat poradit - kontaktujte nás!

 

Co je nejdůležitější během, ale i po skončení BodyLoveDiety!

 

JEZTE PRAVIDELNĚ:

  • Vaše tělo potřebuje pravidelný režim. Když pravidelně jíte a nenecháváte své tělo hladovět (což nemusíte pociťovat jako hlad), tak tělo zpravidla nemá důvod uchovávat si větší množství zásob. 
  • Co to znamená pravidelně jíst? Není tak důležitá hodina, ale odstup mezi jednotlivými jídly. Tento odstup by měl být přibližně 3-4 hodiny. Snídaně je vhodná přibližně do 30.minut - 1 hodiny po tom, co vstanete. Poslední jídlo si pak dejte přibližně 2-3 hodiny před spaním.
  • Soustřeďte se na to a dodržujte to! Argumenty jako "nemám čas" apod. jsou jen výmluvy! Všechno opravdu jde, když se chce. Člověk má hledat způsoby a ne důvody, proč to nejde :-)

 

Průběh 1. fáze proteinové diety on-line

  • Konzumujete 3 (4) naše proteinové přípravky a 1 běžné jídlo (podrobný popisek naleznete níže)
  • Pokud Vám to umožní režim, pokuste se konzumovat běžné jídlo jako oběd. Důvodem je především tvorba dlouhodobého stravovacího návyku, kdy večeře by měla být lehčí nežli oběd a proto není žádoucí si večer "vyvářet"
  • Upřesnění běžného jídla: převážně se jedná o lehké nízkotučné maso v kombinaci se zeleninou. Jako zdroj bílkovin není nutné používat pouze maso (pro ty, co nejí maso lze nahradit cottagem, mozarellou, tvarůžkami). Doporučené druhy mas a bílkovin včetně množství najdete na konci této strany
  • Doporučená zelenina pro 1. fázi proteinové diety: Všechny druhy zeleniny jsou zdravé, ale ne všechny jsou vhodné do proteinové diety (kvůli nabourání ketózy) co je to ketóza zde
  • Povolenou zeleninu můžete konzumovat prakticky kdykoliv a v libovolném množství. Seznam povolené zeleniny najdete na konci tohoto povídání

 

Obecné pravidla

  • dostatečný příjem neslazených tekutin (min. 2 l -3 l denně), čím více, tím lépe pro vaše tělo (na začátku potřebujete tělo pročistit)
  • CO MŮŽETE PÍT: vodu, voda s bylinkami. Doporučujeme denně alespoň skleničku kvalitní nesycené minerálky. Všechny druhy čajů (zelený, slabý černý a bylinkový) s výjimkou ovocných čajů. Káva bez mléka a bez cukru (vždy doplnit vodou).
  • CO NEMŮŽETE PÍT: ovocné džusy, včetně těch z čerstvého ovoce, alkoholické nápoje všeho druhu (bez výjimek!), jakékoliv slazené tekutiny, šťávy apod.
  • zvyšte příjem MINERÁLŮ: hodně solit (nebojte se, v průběhu 1. etapy ztrácí organismus ve zvýšené míře nerostné látky a stopové prvky) + pravidelně užívat vhodné doplňky stravy bohaté na minerály (hořčík - naleznete v naší nabídce ve spreji, draslík, vápník, sodík atd.)
  • zvyšte příjem VITAMÍNŮ: nejlépe vhodným potravinovým doplňkem
  • konzumujte polynenasycené mastné kyseliny (tzv. omega kyseliny) nejlépe ve formě 1-2 lžic kvalitního extra panenského olivového oleje nebo nutričně podobných přípravků, případně prostřednictvím doplňků výživy.
  • Tělesná aktivita: v průběhu 1.etapy redukce můžete pokračovat v té tělesné aktivitě, na kterou jste zvyklí. Naproti tomu nedoporučujeme v průběhu 1. etapy se sportem začínat „od začátku“. Nejlépe dopřát tělu první týden na zvyknutí nového režimu.

 

CO MŮŽETE JÍST

  • koření: dochucovat lze dle libosti běžnými druhy koření (ne hořčicí, cibule a česnek), nejlépe jednodruhová koření v 1.fázi
  • zelenina: pouze doporučené druhy. Zeleninu můžete konzumovat kdykoliv, můžete ji kombinovat s proteinovými přípravky podle doporučených receptů nebo vlastní chuti a fantazie.

 

CO NESMÍTE JÍST

  • veškeré druhy skladkostí, cukrovinek a dalších sladkých pochutin
  • veškeré druhy ovoce
  • pečivo
  • přílohy
  • luštěniny
  • některé druhy zeleniny, zejména: mrkev, kedlubna, červená řepa, kukuřice, paprika.
  • tuky: pouze 1x denně maso ze seznamu povolených druhů živočišných a rostlinných bílkovin.
  • nakládané houby či konzervovanou zeleninu (nálevy bývají doslazovány)
  • ořechy

KONZUMUJTE POUZE TO, CO JE DOVOLENO!

Co zde není uvedeno, je nevhodné a zakázáno!

DŮLEŽITÉ INFORMACE K PROTEINŮM

Proteiny obsažené v našich přípravcích, jak co do druhu, množství a energetické hodnoty, jsou v zásadě nenahraditelné. Nelze je nahrazovat běžnými živočišnými, případně rostlinnými proteiny a rozhodně je nelze zaměnit ani proteinovými přípravky pro sportovce nebo některými jinými, údajně proteinovými přípravky. 

Každý den musíte konzumovat všechna proteinová jídla, i když nemáte hlad! Vynecháváním nebo nahrazováním proteinových přípravků se dostanete z proteinové diety do nízkoenergetické diety a začnete hubnout především na úkor svalové tkáně, místo tkáně tukové. Navíc se velmi rychle dostaví nepříjemný pocit hladu!

Doporučený jídelníček pro 1. fázi proteinové diety on-line

  • Snídaně: 1 zpravidla sladký proteinový produkt (kaše, palačinky..)
  • Dopolední svačina: pokud je pozdější snídaně, tak ji lze vynechat nebo doporučujeme zeleninu. Zařazujeme u plánu pro muže. Proteinovou tyčinku se sníženým obsahem sacharidů (např.: tyčinka s oplatkou z naší nabídky) 
  • Oběd: Běžné jídlo – kvalitní bílkovina ze seznamu s minimálním množstvím tuku + zelenina
  • Odpolední svačina: 1 smoothie drink
  • Večeře: 1 slaný proteinový přípravek (hlavní jídla, omelety, polévky z naší nabídky)

 

Povolené druhy zeleniny pro 1. fázi proteinové diety on-line. Tuto zeleninu můžete konzumovat v jakémkoliv množství (není-li v závorce uvedeno jinak):

  • Artyčok
  • Baklažán (lilek)
  • Brokolice
  • Cuketa
  • Čekanka
  • Fazolky zelené
  • Fenykl
  • Houby - žampióny, shiitake, hlíva ústřičná a ostatní druhy jedlých hub
  • Chřest
  • Květák
  • Kapusta (i růžičková)
  • Okurka
  • Polníček
  • Pórek
  • Rukola
  • Ředkev bílá
  • Ředkvička klasická
  • Řeřicha
  • Salát hlávkový, řapíkatý a všechny další druhy zelených salátů
  • Sójové a další výhonky (obilné klíčky, naklíčené mungo, čočka, vojtěška - „trikolóra“,atp)
  • Špenát
  • Tykev
  • Zelí hlávkové i čínské (kysané nedoporučujeme v  1.fázi)

 

Zeleninu jíme buď syrovou, ve formě salátu, dochucenou 1 lžící panenského olivového oleje (olej jen 1 x denně), nebo vařenou v páře či podušenou na vodě, případně osmahnutou na malém množství kvalitního oleje. Pouze výjimečně grilovanou. 

K dochucení lze používat de facto všechny druhy sušeného koření, citrónovou šťávu (přidat po 1.týdnu dodržování programu), sušenou cibuli a česnek (lze přidat po 2.týdnech dodržování programu). Nevhodné jsou však nejrůznější hotové zálivky (jogurtová, bylinková, barbeccue, apod.), stejně jako hořčice.

 

Povolené druhy živočišných a rostlinných bílkovin pro 1. fázi proteinové diety on-line

Pokud není v závorce uvedeno jinak, platí množství 150g - 200g(u větší fyzické práce) na porci a den.

  • 1 ks vejce (natvrdo nebo nahniličko)
  • Amur (100 g)
  • Candát (100 g)
  • Cejn (100 g)
  • Halibut
  • Jehněčí či skopová kýta (100 g)
  • Kuřecí či kachní játra (100 g)
  • Kuřecí, krůtí nebo králičí maso bez kůže
  • Libová či dietní šunka (100 g)
  • Lín (100 g)
  • Mořský ďas
  • Mořský vlk
  • Okoun (100 g)
  • Olomoucké tvarůžky neboli tvargle
  • Pangas
  • Platýs
  • Pražma
  • Přírodní telecí řízek (dobře propečený) - 100 g
  • Pstruh
  • Štika
  • Tofu (přírodní, s řasou, uzené,…)
  • Tolstolobik (100 g)
  • Treska (100 g)
  • Úhoř (100 g)
  • Žralok

Nejlepší formou úpravy masa je marinování. Lze též osmahnout na pánvi na několika kapkách kvalitního oleje.

Z diety jsou v 1. fázi vyloučeny všechny druhy příliš tučných (či příliš kalorických) druhů masa (losos, tuňák, makrela, kapr, mořské plody, vepřové, hovězí, kachna, atd.).

Nezapomeňte hodně solit.

Ryby máme vždy na mysli čerstvé, nikoli uzené nebo konzervované!